top of page

איך להעלות את הדימוי העצמי?

עודכן: 14 באפר׳

חשבתם פעם מה באמת משפיע על איכות החיים שלנו? האם זה המשפחה? העבודה ?

התחביבים? המצב הכלכלי?


רוב האנשים ולמעשה גם רוב המחקרים מעידים שאיכות החיים ומידת האושר שלנו תלויים בעיקר במערכות היחסים שלנו. גם הביטלס כיוונו לכך באומרם – MONEY CANT BUY ME LOVE.


כאשר אנחנו ביחסים טובים עם בני משפחה וחברים, אנחנו מרגישים שייכות ואהבה, קל לנו לשמוח, ליהנות מהחיים, להיות אופטימיים ולתכנן תכניות לעתיד. מערכות יחסים טובות של תמיכה והכלה עם הסובבים אותנו גם עוזרת לנו להתמודד עם קשיים ותסכולים בעתות משבר.


העניין הוא שבדיוק כמו שיש לנו מערכות יחסים עם אחרים, יש לנו מערכת יחסים עם עצמנו. בעוד שמחברים

ומשפחה ניתן להתרחק, הרי שהזוגיות שלנו עם עצמנו בלתי ניתנת לפירוק ותלווה אותנו לאורך כל חיינו.

לכן חשוב כל כך לטפח אותה. איך אני תופס/ת את עצמי ומתייחס/ת אלי ? האם אני אוהב/ת את הדמות שנשקפת אליבמראה? האם אני מאמינ/ה בעצמי? יודע/ת לעודד את עצמי כשקשה? לסלוח כאשר אני

טועה?


דימוי עצמי

דימוי עצמי משקף את מערכת היחסים שלי עם עצמי. האם אני מתייחס/ת אלי בחמלה הערכה ואהבה או שמא בחומרה, שיפוטיות וביקורת.


בעוד שדימוי עצמי בריא, מייצר שלום פנימי ונותן את הכוח והמוטיבציה לבניית חיים טובים של שלום, התפתחות, סיפוק ויצירה. דימוי עצמי נמוך גורם לתחושות של נחיתות וחוסר ערך ופוגע אנושות באיכות חיינו.


דימוי עצמי נמוך משקף מתן ערך נמוך לדברים שיש בנו ביחס למה שאנחנו מאמינים שיש לאחרים. המחיר של דימוי עצמי נמוך גדול אף יותר שכן אם אנחנו לא מאמינים בעצמנו או סומכים על עצמנו, יהיה לנו מאד קשה לקבל ולהבין שאחרים כן מאמינים בנו או סומכים עלינו. בנוסף יהיה לנו קשה להאמין ולסמוך על אחרים, כי אנו רואים ומבינים את העולם מתוך העיניים שלנו, מתוך מי שאנחנו.


חשוב להבין שלאמונות שיש לאדם בנוגע לעצמו השפעה קריטית על חייו. אמונה עצמית ביכולות שלך היא כמו כנפיים שיכולות לשאת אותך גבוה מאד, בניגוד לחוסר אמונה שתקבע אותך במקום כאימרתו המפורסמת של הנרי פורד: 'בין אם אתה מאמין שאתה יכול ובין אם לא -אתה צודק'.


מכאן שהמקור לרוב הבעיות בחיינו נובע מקושי בדימוי העצמי ולכן כדאי לנו מאד להשקיע בעצמנו, לחזק את האמונה בנו וביכולותינו.


אז איך עובדים על דימוי עצמי?

איך אפשר לגרום למישהו להאמין שהוא כן שווה, שהוא טוב ומושלם בדיוק כמות שהוא?

בטיפול רגשי מפנים את המבט אל 'האני' ועולות שאלות רבות הנוגעות לתנאי ההתפתחות שלנו בילדות, לאישיות, לדפוסי חשיבה וההתנהגות מקובעים ועוד. לעיתים מתבסס הדימוי העצמי הנמוך על אירועים מן העבר בהם היית קטן, פגיע וחסר יכולת. במצבים אלו יתמקד הטיפול בחוזקות ובמשאבים שרכשת במהלך השנים אשר מציבים אותך היום במקום אחר לגמרי.


לעיתים מתבסס הדימוי הנמוך על היבט אחד בחייך, המשליך על כל השאר. הטיפול יתמקד בהכרה כי מדובר במרכיב מסוים ולא בכל ההיבטים של חייך בהם אתה מגלה יכולות גבוהות יותר.


שיטות הטיפול מגוונות מאד ויבחרו בהתאם למטופל ולסיטואציה. הטיפול יסייע לך להסתכל על הדברים מנקודת מבט חדשה, לבנות סכמות עצמיות חדשות, להתרחק מהכללות הנוגעות לדימוי העצמי, להיחלץ מן הקיפאון וההימנעות ולעלות על דרך חדשה של אמונה ועשייה.


בקיצור - אל תהססו להשקיע בנכס הכי חשוב שלכם בחיים, הלא הוא - אתם!

בא לך לקבל תכנים מעניינים נוספים מעולם האימון והטיפול ?


מלא/י כתובת מייל וקבל/י ישירות לתיבת הדואר שלך

  כל פוסט חדש שיפורסם ! 

המייל נשלח בהצלחה

bottom of page