top of page

כשההורים מתגרשים

עודכן: 16 בפבר׳ 2019

סיפורים מהקליניקה...

ההורים של עידן נמצאים בתהליך גירושין מתיש ומכוער. מתנהלים דיונים בבימ"ש, אמא 'מלכלכת' על אבא, אבא 'מלכלך' על אמא וכמו תמיד הילדים משלמים את המחיר.

ביקשתי מעידן לצייר את המשפחה שלו.

גם מי שאיננו מומחה בפענוח ציורי ילדים, יכול ללמוד המון מציור 'המשפחה שלי': מי מופיע בציור, מי עומד ליד מי, מי גדול ומי קטן, מה המרחק בין הדמויות השונות, האם הדמויות אוחזות ידיים, מי מחייך ומי לא ועוד ועוד.


במהלך השנים בחנתי ציורי משפחה רבים - ניתן לגלות בהם כמעט תמיד את הסיפור המשפחתי של הילד, כיצד הוא חי וחווה את המשפחה שלו. לא צריך לנחש מה מצויר, אפשר תמיד להתעניין ולשאול כי הציור משמש בסיס מצוין לשיחה על המשפחה. פעם, בציור שצייר אחד הילדים, הבחנתי בדמות בוגרת נוספת. הילד הסביר לי שזה סבא שלו. הוא צייר את סבא שנפטר לפני כשנתיים. הציור המחיש בפני עד כמה היה הסבא דמות משמעותית עבורו וכמה הוא חסר לו.


נחזור לעידן, הוא לקח צבע אדום וצייר קו מפריד אשר חצה את הדף לשניים. בצד אחד צייר את עצמו ביחד עם אביו ואחיו ובחצי השני צייר את עצמו ביחד עם אמו ואחיו.

אין ילדים רעים - יש ילדים שרע להם
להתפרקות המשפחה השלכות רבות על הילדים

זו תמונת המצב מאז שהוריו נפרדו, משפחה שהתפרקה, אין יותר אמא ואבא ביחד, רק בנפרד. הסתכלנו ביחד על הדף החצוי והרגשתי את הכאב של עידן.

ההורים ביקשו שאדבר עם עידן על הבעיות בבי"ס, אבא ביקש שאדבר איתו על × ואמא ביקשה שאדבר איתו על y אבל אנחנו בחרנו לדבר על המשפחה שלו.


כמה זה עצוב וכואב שהמשפחה התפרקה, שאין יותר אמא ואבא ביחד, שפעם הוא ישן בבית של אמא ופעם בבית של אבא. שאמא עצבנית ורבה עם כולם ואבא מתייחס אליה בבוז .

אז מה הפלא שיש בעיות התנהגות בבית הספר - אין ילדים רעים, יש ילדים שרע להם.

בא לך לקבל תכנים מעניינים נוספים מעולם האימון והטיפול ?


מלא/י כתובת מייל וקבל/י ישירות לתיבת הדואר שלך

  כל פוסט חדש שיפורסם ! 

המייל נשלח בהצלחה

bottom of page