top of page

איך מטפלים בחרדה?

עודכן: לפני 6 ימים

חרדה היא כאב רגשי שמופיע כאשר אנחנו מתרחקים מעצמנו. היא נמצאת שם כדי שנבין את זה ונעשה שינוי. מי שמבין את זה בזמן, יכול לזכות בחיים טובים יותר ומי שלא, עלול להמשיך להסתבך... כשמסתבכים באמת הגוף מתחיל לצעוק, לצעוק חזק, קוראים לזה 'מחלה' ואז השינוי נכפה עלינו, אבל עדיף לטפל בכאב הרבה קודם...


כל כמה שהחרדה קשה ומאיימת, כל כמה שאנחנו סובלים ממנה ו'מתים' כבר להיפטר ממנה, עלינו להודות לה. כן, כן פשוט להודות לה.


חרדה היא המתכון לאותנטיות, היא זו שמכוונת אותנו לחיים שבאמת מתאימים לנו. לא מה ש'צריך' לעשות ולא מה שמצופה מאיתנו לעשות, אלא מה שבאמת מתאים לנו, למי שאנחנו, למה שהנשמה שלנו רוצה.


במהלך המון טיפולים ומפגשים עם אנשים בקליניקה ובקורסים למדתי לפתח הרבה כבוד לחרדה – היא כמעט תמיד צודקת, היא יודעת מתי לבוא והיא גם יודעת מתי ללכת, אבל רק אם מקשיבים לה...


לכן אני אומרת – החרדה היא חברה נאמנה. נגיד לה תודה ונקשיב לה לפני שיהיה מאוחר.


הנה שתי דוגמאות מעודדות של אנשים שהקשיבו לחרדה שלהם :


לימור, אשת קריירה מצליחה ושאפתנית, ניהלה בסין כמה מותגים של רשתות אופנה ידועות מאד. בחליפה מחויטת ועקבים גבוהים עבדה סביב השעון, טיילה שעות בחנויות וקניונים גדולים וטסה ברחבי סין. בהתחלה זה היה מאד מספק ומסעיר, אבל לאחר מספר שנים החלה לפתע לסבול מהתקפי חרדה קשים, לחץ בחזה ומחשבות מפחידות. הצפיפות הגדולה בכל מקום, שלטי חוצות מסנוורים, טיסות דחופות – כל אלה התחילו פשוט להטריף אותה. מועקה כללית וחרדת מוות מטיסות שהשתלטה עליה, לכאורה משום מקום ,'אילצה' אותה לעזוב הכל ולחזור לארץ לבית ההורים באחת מהעיירות המנומנמות בדרום הארץ.


המעבר לארץ לא היה קל, אבל בזכותו הכירה את בחיר לבה והספיקה להקים משפחה בדקות האחרונות של השעון הביולוגי המתקתק. במבט לאחור החרדה הביאה לה את המשפחה שהיא כל כך אוהבת ואין יום שהיא לא מודה לה.


ערן, בחור מוצלח לכל הדעות, החל להתייחס לאשתו כמובן מאליו. היא טענה שהוא לא רואה אותה, שהוא

חושב רק על עצמו. הם החלו לריב בלי סוף ולאחר כל ריב איימה לעזוב אותו. פעם אחת אף נעלמה לכמה ימים. לפתע, לכאורה משום מקום, חווה ערן לחץ חזק מאד בחזה מלווה בדפיקות לב מואצות. הרופאים במיון לא מצאו דבר ואבחנו שחווה התקף חרדה. חוויית חוסר האונים השפיע קשה על ערן והוא החל לפחד כל הזמן שההתקף יחזור. הפחד גרם לו להיכנס פנימה, לפתח מודעות וללכת לטיפול. בטיפול הבין מה חשוב לו באמת והחל לשפר את היחסים עם אשתו. ערן הבין שבכל פעם שהוא מרגיש רע הוא נעזר באשתו וכשהוא מרגיש טוב הוא לוקח אותה כמובן מאליו. בזכות החרדה הבין כמה הוא אוהב את אשתו ועד כמה היא תורמת לחייו והיום הוא זוכר לאהוב אותה תמיד, גם כשהוא מרגיש מצוין.


נכון, זה מאד לא נעים לחוות חרדות ובטח לא התקף חרדה, אבל כל חרדה נושאת איתה מסר מסוים וכאשר המסר מובן החרדה חולפת וחיינו חוזרים למסלולם.


אז בפעם הבאה שתוקפת אתכם חרדה או תחושה כבדה של מועקה, אל תיבהלו ואל תתייאשו. עצרו רגע והקשיבו לה, נסו לקלוט מה היא אומרת. אפשר לעשות זאת לבד ואפשר לפנות לעזרה מקצועית, העיקר להתייחס לזה ולחשב מסלול מחדש.

בא לך לקבל תכנים מעניינים נוספים מעולם האימון והטיפול ?


מלא/י כתובת מייל וקבל/י ישירות לתיבת הדואר שלך

  כל פוסט חדש שיפורסם ! 

המייל נשלח בהצלחה

bottom of page